Konu
İtiraf etmem gerekirse anime'sinden daha çok beğendim. Evet kesinlikle anime'sinden daha iyi bir manga'ydı. Yuuko Kanoe adlı bir hayalet var. Bu hayalet yıllar önce bir veba hastalığını duzeltmek umuduyla köylüler tarafından feda ediliyor/adak ediliyor ve onun nefreti onu hayalet yapıyor. Yuuko'nun hem nefretini ve kendini kabullenmesini okuyoruz hem de okulda ki gizemleri çözerek Yuuko'nun aslında kim olduğunu öğreniyoruz. Çok özgün bir konusu var bence. Manga hem romantizm hem drama hem gizem hem de karakter gelişimi açısından üst düzey bir manga bence.
Karakterler
Yuuko Kanoe
Manganın en kilit karakteri ve en iyi karakteri. Bütün hikaye onun üzerinden dönüyor, her şeyin kilit noktası Yuuko'ya bağlı. Onu bu kadar iyi yapan şeylerden birisi nazikliği olabilir bence. Kendisi her zaman nazik olmuş ve herkese yardım etmiş biri. Köye yardım eder, insanlara yardımcı olur, kardeşini korur ve her zaman en mantıklı düşünen o olur. Ama kız kardeşi tarafından ihanete uğradığı ve köylüler tarafından ölüme mahkum edildiği zaman içini bir nefret kaplıyor ve eski okul binasında bir hayalet olarak anılıyor. Yuuko her zaman onu öldürenlere ve kardeşine karşı nefret besledi ve bu yüzden bu anıları unutmak istedi. Bu sebeple gölge Yuuko adlı başka bir kişilik doğdu. Bu Yuuko'nun kötü düşünceleri, nefreti, anıları, tramvaları, yani acıları ile doğmuş bir hayalet. Yuuko bu hayaleti asla kabul etmek istemiyor, bunun sebepleri var.
-
ilk olarak anılarından korktuğu için onları kabullenmek istemiyor ve bu yüzden hep onlardan kaçınıyor.- İkinci olarak Teichi'nin ondan nefret edeceğini düşünüyor, eğer gerçek beni görürse benden nefret eder düşüncesi var ve bu yüzden anılarından ve gerçek benliğinden kaçınıyor.
- Üçüncü ve son olarak eğer nefretini ve anılarını kabullenirse bir hayalet olmayacak ve ebediyen kaybolacak, yani ebedi bir yalnızlık. Bunu da istemiyor çünkü Tecihi ile asla ayrılmak istemiyor.
Kabullenmemesinin sebepleri bunlar.
Bir de karakterin affetme teması var. Her ne kadar kardeşi ona ihanet etse de veya köylüler onu öldürse dahi onları affediyor. Bu söylentiye inanmaları onların suçu değil diyor bu da okulda ki öğrencilerin hayalet hikayelerine inanması ve görmesi ile aynı şey olduğunu belirtiyor. Bu yüzden de onları affediyor. Çoğu bölüm Yuuko'nun sahneleri ile mükemmelleşiyor. Kendini kabullenmesi, insanları affetmesi bunları geç gizemli ve eğlenceli kişiliği ile bile çok iyi bir karakter. Animanga'nın en underrated karakterlerinden kendisi.
Kirie Kanoe
Yuuko'nun torunu. Tam anlamıyla torunu olması da bir nevi kan ilişkisi var. Bu karakter hatırladığım kadarıyla anime de daha iyi işleniyordu veya ben yanlış hatırlamıyorum, çünkü anime de sevdiğim kadar sevemedim bu karakteri. Karakter o kadar complex veya karakter gelişimi içeren bir karakter değil daha çok ufak gelişimler gösterip yardımcı bir karakter. Hatırladığım kadarıyla(anime'sinden bahsediyorum çünkü manga da bunu hissedemedim) Kirie Yuuko'ya benzemek istemiyor çünkü hem onun nefret dolu kişiliğinden dolayı ona güvenmiyor hem nenesini üzdüğü için o durumu Yuukon ile sempati besleyemiyor hem de Teiichi'den hoşlanıyor. Bunu bir bölümde görüyorduk. Festivalin olduğu bölümde hem Yuuko'yu kıskanıyor hem Teiichi'ye ben Yuuko'ya benziyorum onun nesini seviyorsun, benden farklı bir şeyi mi var, ben güzel miyim, ben mi yuukon mu gibi sorular soruyor Teiichi'ye mantıken ondan hoşlanıyor. Ama sonra hisleri gidiyor ve Yuuko'ya karşı semapti besliyor ve onu kabul ediyor artık. O bölümden sonra daha az kıskanç ve daha doğal Kirie oluyor. Karakter gelişimi de burada sona eriyor, tabi hâlâ bir şeyler yapıyor 7 efsanevi söylentiyi araştırmak gibi ama eskisi gibi bir kıskançlık duygusuna sahip olmuyor. Beni bu karakteri sevdiren şey de bu oluyor. Sonuç olarak güzel bir karakter.
Teiichi Niiya
Animesini izlediğimde de o kadar beğenmedim, mangada da aynı şekilde o kadar begenmedim. Bence zayıf bir ana karakter olarak kalıyor. Karakterin amacı Yuuko'yu sevmek onun dışı hikaye de başka rolu yok ve zaten Hikayede de ona başka bir yük de bindirilmiyor yani görevini iyi yapıyor. Ama ben biraz daha detaylı geçmişe ve daha derin bir kişiliğe sahip olmasını isterdim. Mesela Kanoe ailesine çok değiniliyor ki deginilmesi gerek çünkü serinin ana ailesi bu. Ama bence bu karakterin de ailesine ve geçmişine deginilmesi gerekliyid çünkü sonuçta ana karakter. Tek vasfı Yuuko ile birlikte olması onu iyi bir karakter yapsa da biraz eksik yapıyor. Yuuko'ya olan hastalarda hisleri aynı şekilde iyi niyeti falan gayet güzel ge Yuuko'ya olan duyguları iyi işleniyor onda yalan yok. Yalan soylemeyecegim Manga da biraz sempati besleyebildim Teiichi'ye biraz sevdim. Anime de hiç sevememiştim çünkü. Sonuç olarak Yuuko ile ilişkisi ile ön plana çıkan güzel bir karakter.
Momoe Okanagi
Eğlenceli, mutlu seriye neşe katan bir karakter. Ne derin bir geçmiş ne çok bir hikaye katkısı ne de complex bir kişilik ve gelişim, bunların hiç birine sahip değil. Ama bence manga'ya eğlence katıyor ve pozitif enerji vermeyi başarıyor. İlk başlarda Teiichi'ye karşı his besliyor ama sonradan evet senin sevdiğin biri var diyip olgunca kabulleniyor ve arkadaşlığını devam ettiriyor. Bu konuda onu canı gönülden tebrik ediyorum.
Nao Yasunaga
Bu (Eğer karakterleri karistirmiyorsam) lez bir karakterdi. Bir ağacın yanında bir çiftin ikisinden birisinin birbirini öldürmesi gereken bir hayalet hikayesine inanıyor ve bunu yapmak uzereyken gene sorun çözülüyor. Bundan sonra pek gösterilen bir karakter olmadı. O kadar iyi bir karakter de değildi zaten.
Minato Okiura (Resimci kiz)
Doğru kişiyi mi yazdım bilmiyorum ama resim yapan kız hakkında konuşacağım bu kız sousuke adlı kişiyle sevgili gibi bir şey. Bu da Manga'nin bazı yerlerinde işleniyor. Yalnız olmak istemeyen bir karakter falan deniliyor. Bu yüzden Sousuke'ye de, kız resim yaparken onun yanında destek çıkması söyleniyor. Bir kaç sahne de gözüküyor falan o kadar.
Yuuko Kirishama
Okulda ki Yuuko-san denilen hayalet söylentileri sebebiyle hep lanetli kız diye zorbalanan birisi ve bu yüzden Yuuko'dan nefret ediyor ve aynı şekilde zorbasından da. Zorbası da değişik biri okulu falan dagitmisliğı var. Sonra zorbası bundan özür diliyor falan güzel bir sahne oluyor. En sonunda Yuuko tarafından kurturuluyor ve onun hakkında söylentiler ve zorbalıklar yok oluyor. Öyle normal biri olup gidiyor. Bu karakteri de animesinden daha çok sevmiştim.Diğer karakterler
__Hemşire, Yuuko'nun kardeşi gibi karskterler de var. Yuuko'nun kardeşi hakkında bahsetmek gerek ama üstü kapalı anlatmak istiyorum, pek sevdiğim bir karakter değil. Ablasına ihanet ediyor sonra pişman oluyor ve bu yük'ün hiç gideceğini düşünmüyor bu yüzden hep içinde pişmanlıkla yaşıyor bu yüzden Yuuko'nun nefretli halini görüyor. Sonra Yuuko bunu affediyor falan bu da mutlu oluyor. Animesine göre daha çok gözüken bir karakter bu konu da gayet iyi.
Hemşire de öyle korkka bir karakter pek bir şeyi yok.__
Romantizm
Mükemmel bir romantizm serisi. Hem.Teiichi ve Yuuko'nun ilişkisi iyi hem de diğer romcomların yaptığı salak saçma şeylerden biriini yapmıyor, o da aşk üçgeni. Evet Teiichi'den toplam 3 kişi hoşlanıyor ama Teiichi bunların ikisini adam gibi reddediyor. Bos boş a o omla birlikte şunla opusurken o görüp onu kıskanıyor sonra onu öpüyor falan giibi boş boş ask üçgenleri yok. Bir seri harem değilse başka bir kişiyle ilişki eklenmesi saçan eğer aldatma teması işlenmiyorsa ve bu seri de bunu çok iyi yapıyor. Bu yüzden çok beğendim romantizmini. Komedisi ve ecchi'si de hoş derecede iyi ve tatlı. Ecchi sahneleri sırıttırıyor ve vermek istediği şeyi veriyor. Komedisi de gayet iyi ara sıra güldürüyor işte.
Animesi ve mangası
Animesi ve mangasında farklı olan az çok var. Mesela animesin de Yuuko kardeşini kurtariyordu, o adak edildiği için kardeşi kurtuluyordu. Ve bu yüzden mutlu oluyordu ve mükemmel bir sahne ile bunu birleştiriyorlardı. Ama manga da kardeşi buna ihanet ediyor ve öyle bir sahne yok ama bu açığı kardeşinin gelişimi ile kapatıyorlar. Onun dışında manga da daha detaylı bir işleniş var hem de dünyası daha iyi daha canlı.
Hikaye
Benim çok tatmin olduğum bir hikaye oldu. Başından sonuna kadar çok beğendim ve bağlandım. Animesini izlemeden mangasını okusaydım muhtemelen hayran kalırdım. Benim için top romantik animangalardan olmaya devam edecek. Hikaye kısmında başka diyecek bir şey yok. Beğendim eksik yok. Her şey güzelce işlenmiş ve son bulmuş, finali de baya iyi.
Sonuç
Çok sevdiğim bir manga. Konuşacak çok fazla şey bulamadım o yüzden az konuştum biraz ama genel olarak baya sevdiğim bir eser
Top 5 Characters
- Yuuko Kanoe
- Teiichi niiya
- Kirie Kanoe
- Yuuko kirishima
- Momoe Okanagi
Hm Yukariko Kanoe, Souseke Mihara and Minato Okiura
Top Chapters
- "Hey, have you heard? CH45
- " Beyond the hatred CH42
- "The shadow's memories V CH41
- " Bound II" CH31
- "Remnants of dusk" CH43
- "Amnesia" CH18
- "The shadow's memories IV" CH40
- "Haunted house" CH20
- "A maiden's heart and evening sky" CH0
Top moments
"The actual final"
"Yuuko's dissapear
"Yuuko's self acceptance"
"The roof scene"
"She'a free"
"I'm glad you were the first person ı fell in love with"
" Event it meant me disappearing"
"Yuuko wears wedding dress"
"Yuuko's monologue"
"Yuuko ı'm sorry ım very sorry"